piątek, 6 października 2017

Algorytm z pętlą zagnieżdżoną

Algorytm z pętlą zagnieżdżoną
1. Specyfikacja

Zadanie: Napisz listę kroków algorytmu,który umożliwi wyprowadzenie na ekran monitora prostokąta o bokach n, m narysowanego za pomocą znaku *
(m - liczba znaków * w poziomie, n - liczba znaków w pionie) *.
Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: Liczby naturalne dodatnie,określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: Prostokąt o wymiarach m, x, n zbudowany ze znaków*.

Lista kroków:
1.Zacznij algorytm
2.Zmiennej i przypisz wartość jeden: i:=1.
3.Jeśli jest większe od n, przejdź do kroku 4;
w przeciwnym wypadku
3.1. Zmiennej przypisz wartość jeden: j:=1;
3.2. Jeśli jest większe od m,
przejdź do nowego wiersza;
zwiększ licznik i o jeden (i:= i+1)
wróć do kroku 3;
w przeciwnym wypadku 
wprowadź ('*');
zwiększ licznik j o jeden(j := j+1)
wróć do kroku 3.2;

4. Zakończ algorytm. 


Listing do wyżej wymienionego algorytmu:
#include <iostream>
using namespace std;
int main () 
{ int i,j,m,n; 
cout << "Podaj wartosc m: "; 
cin >> m; 
cout << "Podaj wartosc n: "; 
cin >> n; 
for (i=0; i<n; i++)
}
for(j=0; j<m; j++) 
cout << "*"; 
cout << endl; 
return:0
}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz