Algorytm z pętlą zagnieżdżoną
1. Specyfikacja
Zadanie: Napisz
listę kroków algorytmu,który umożliwi wyprowadzenie na ekran monitora
prostokąta o bokach n, m narysowanego za pomocą znaku *
(m - liczba znaków * w poziomie, n - liczba znaków w pionie) *.
Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: Liczby
naturalne dodatnie,określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: Prostokąt
o wymiarach m, x, n zbudowany ze znaków*.
Lista kroków:
1.Zacznij algorytm
2.Zmiennej i przypisz wartość jeden: i:=1.
3.Jeśli i jest większe od n, przejdź do kroku 4;
w przeciwnym wypadku
3.1. Zmiennej j przypisz wartość jeden: j:=1;
3.2. Jeśli j jest większe od m,
przejdź do nowego wiersza;
zwiększ licznik i o jeden
(i:= i+1)
wróć do kroku 3;
w przeciwnym wypadku
wprowadź ('*');
zwiększ licznik j o jeden(j := j+1)
wróć do kroku 3.2;
4. Zakończ algorytm.
Listing do wyżej wymienionego algorytmu:
#include <iostream>
using namespace std;
int main ()
{ int i,j,m,n;
cout << "Podaj wartosc m: ";
cin >> m;
cout << "Podaj wartosc n: ";
cin >> n;
for (i=0; i<n; i++)
}
for(j=0; j<m; j++)
}
for(j=0; j<m; j++)
cout << "*";
cout << endl;
}
return:0
}
}
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz